Social icons

Cover Stories

Sunday 20 March 2016
In this article I wanted to share some of my favorite fashion magazines covers of the last decade. For me there is no need to have a Hollywood star or the most famous model on a cover to have a good one. It is more about the story the picture tells, the beauty of the photograph, the atmosphere, the aesthetic. And here I would like to share with you some of my favorite covers, ones that make you instantly want to buy the magazine and discover its universe. 

Dans cet article je voudrais partager avec vous certaines de mes couvertures préférées de magazine de mode, paru pendant la dernière décennie. Pour moi, il n'est pas nécessaire d'avoir en couverture une star d'Hollywood ou le dernier mannequin à la mode pour obtenir une couverture inoubliable. Il est en fait plutôt question de l'histoire que la photographie raconte, de sa beauté aussi, de l'atmosphère qui s'en dégage et de son esthétique. Et ici je voudrais vous faire partager mes préférées, des couvertures qui nous donne instantanément envie d'acheter le magazine. 

Harper's Bazaar Greece January 2016

British Vogue January 2016

Vogue Australia June July 2014

Vogue Paris June July 2010

Vogue China June 2013

British Vogue February 2015

L'Officiel Paris August 2010

Vogue Russia March 2008

L'Officiel Paris September 2015

Vogue Russia December 2013


So here is my selection, what would be yours? 

xo



Post a Comment